Výživový poradce jmenuje zdravé potraviny, které mohou být ve skutečnosti nebezpečné

Specialista věnoval zvláštní pozornost koktejlům.

Výživový poradce jmenuje zdravé potraviny, které mohou být ve skutečnosti nebezpečné
Výživový poradce jmenuje zdravé potraviny, které mohou být ve skutečnosti nebezpečné

Některá jídla, která lidé označují jako zdravá, mají často vysoký obsah kalorií, cukru a sacharidů, takže v takových případech musíte být opatrní. To řekla australská výživová poradkyně Susie Burrell.

Jak je uvedeno, patří sem koktejly. I když je nápoj vyroben z čerstvého ovoce, ořechů a jogurtu, nesedí dobře se zdravou a vyváženou stravou. Jelikož jedna porce smoothies může obsahovat až 800 kalorií a 80 gramů cukru, je její použití ekvivalentní plnému jídlu.

Hnědá nebo hnědá rýže je také extrémně kalorický produkt, který se často označuje jako zdravá strava. Odborník na výživu však tvrdí, že jeden talíř vařené rýže obsahuje neuvěřitelných 40 gramů sacharidů, což odpovídá třem až čtyřem plátkům bílého chleba.

kalorická jídla
kalorická jídla

Sušené ovoce, které se často nachází v obchodech se zdravou výživou, může také obsahovat přebytečný cukr. Jsou extrémně kalorické, takže odborník doporučil jíst pravidelné ovoce. Burrell také vyvrátil mýtus o výhodách pečených hranolků. Často jsou inzerovány jako zdravé alternativy k obvyklým. Výživový poradce zdůraznil, že ve skutečnosti mají nižší obsah kalorií, tuků a cukru, ale zároveň nemají žádnou nutriční hodnotu. Současně může člověk jíst několik z těchto sáčků najednou, což je nepravděpodobné, že by to bylo u obyčejných smažených hranolků.